[ご挨拶]highvision magazine 編集人より
inGENERALからhighvision magazineとしてリスタートしました
inGENERALからhighvision magazineとしてリスタートしました
編集人からのちゃんとしたご報告が遅くなってしまったのですが、このサイトはinGENERALからhighvison magazine(ハイビジョン マガジン)として2025年6月に再始動しました。

編集人自身が別のメディアで編集長をしていた関係で更新が止まっていたことが背景にありますが、約4年放置もすると昔の名前でそのまま再始動というのがどうにも気が進まず。
色々と新しい名称も考えた結果、「自分の社名でいいじゃねえか」と当たり前のことに気づき、2007年に設立した当社、株式会社ハイビジョンの名前をそのまま使っての再始動となりました。メンズファッションを中心に、ライフスタイルやカルチャーも含めて「良いもの」を紹介していくという基本的な考え方は変わっていませんが、4年前よりも情報ソースが格段に増えたので、さらに充実出来ると考えています。
特に定期ポスト企画の「インラインの逸品」は、現時点で当メディアの核とも言えるコンテンツです。ウェブメディアはどうしても「瞬発的なアクセス」をビジネスにしている部分があるので、コラボレーションや限定商品の情報に偏りがち。自分で携わったメディアや他を見回しても、どうしても同じような情報が同時期に発信されてしまうこと、そして後日その情報にアクセスできたとしても、その商品はもう売っていないので、情報の価値が下がってしまうことにずっと違和感を感じていました。
もちろんコラボや限定商品否定とかではないので、良き情報は当メディアでも迅速に取り上げますが、その一方で、各ブランドの「インライン」、これはファッション業界用語でもありますが、いわゆる「通常商品」、その中でも継続しているモデルやシリーズ化しているアイテムに改めてフォーカスし、出来るだけ鮮度の落ちない情報も提供していきたいと考えています。
今後は特集やインタビューなどもマイペースに増やしていく予定です。
改めてスタートしたhighvision magazineを、今後もよろしくお願いたします。
SNSのInstagram、Threadsの方でも情報を発信していますので、フォローいただけると嬉しいです。
@highvision_mag
https://www.instagram.com/highvision_mag/
https://www.threads.com/@highvision_mag
編集人 | Creative Editor
武井幸久 | Yukihisa Takei
[A Message from the Editor]
highvision magazine Has Officially Restarted
From inGENERAL to highvision magazine
Apologies for the delayed update, but I’d like to officially announce that this site has relaunched in June 2025 as highvision magazine, evolving from its previous identity as inGENERAL.
The reason for the long pause in updates was that I, the editor, had taken on the role of editor-in-chief at another media outlet. After nearly four years of leaving this site dormant, I found myself reluctant to simply bring it back under the old name.
I spent some time thinking about a new name and eventually came to a rather simple realization: “Why not just use my own company’s name?” That company, Highvision Co.,Ltd., was founded back in 2007. And so, here we are—restarting the site under that very name.
Our core philosophy hasn’t changed: to introduce good things, with a focus on men’s fashion, but also touching on lifestyle and culture. That said, compared to four years ago, the number of information sources available has increased significantly, which gives us even more room to deliver quality content.
One of our core features at the moment is a regular series called “Inline Essentials.” Web-based media tends to chase quick, high-impact traffic, which often leads to a focus on collaborations and limited-edition items. From my own experience, and looking at the media landscape as a whole, I’ve long felt a sense of discomfort with how the same kinds of information get circulated at the same time, and how, by the time a reader stumbles upon it, the item in question is often already sold out—diminishing the value of the information itself.
Of course, I’m not opposed to covering collabs or exclusives—we’ll feature good stories as they come. But alongside that, I want to shine a light on each brand’s “inline” offerings—an industry term for standard, regularly available items. Among those, we’ll focus on long-running models and recurring series, aiming to provide content that remains relevant over time, without losing its freshness.
We also plan to slowly expand into more feature articles and interviews, at our own pace.
Thank you again for joining us on this fresh start for highvision magazine.
We’re also sharing updates on Instagram and Threads, and we’d love for you to follow us there:
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